KAŞ Çevre ve Kültür Derneği tarafından organize edilerek kentte tiyatro oyunlarının icra edilmesiyle halkın tiyatroyla etkileşimini sağlayarak, sanat dalının Kaş’ta yerleşmesini, oluşacak sanat ortamında sosyal dönüşümlere yol açarak yerelde tiyatro topluluklarının oluşmasını sağlamayı, sanat üretiminin sürdürülebilir bir şekilde gerçekleşmesini ve Tiyatro Günleri’nin zaman içinde marka bir tiyatro festivaline dönüşmesini hedeflemektedir. Tüm etkinlikler ücretsiz gerçekleştirilmektedir.
Antiphellos Antik Tiyatrosu
Helenistik döneme ait olan iki bin yıllık geçmişi olan tiyatro, Akropolis tepesinin güney eteğindeki yamaca yaslanarak inşa edilmiştir. Yirmi altı oturma sırası ile yaklaşık 3000 kişilik seyirci kapasitesi olan Antiphellos Antik Tiyatrosu tüm Anadolu’da denize dönük bir şekilde inşa edilmiş tek tiyatro özelliğini taşımaktadır.
Kaş Tiyatro Günleri 3’üncü Edisyonu
İlk sene üç oyunla temsilini gerçekleştiren Kaş Tiyatro Günleri ikinci senesinde, 2022 yılı Afife Jale Tiyatro Ödülleri’nde ‘’En iyi Kadın Oyuncu ‘’ ve ‘’En İyi Yardımcı Kadın Oyuncu’’ ödüllerini alan iki oyunda dahil olmak üzere toplam beş ödüllü oyunu Kaş seyircisiyle buluşturmuştu. Bu yıl ise üçü Antiphellos Antik Tiyatrosunda, üçü Çukurbağ İlköğretim Okulunda ve üç çocuk oyunu ile beraber toplam 9 tiyatro oyunuyla üçüncü temsilini gerçekleştirecektir.
1Annemden Kalan Gül Ağacı Masanın Üzerinde Çaydanlık Beyaz Bir İz Bıraktı(Trajedi, Dram Tek Perde / 80 dk.) (+13)
Yazar bir anne ile akademisyen kızının ilişkisi üzerinden, geçmiş ve bugün arasında çeşitli anların odağında değişen ve dönüşen bir semtin peşinde bir yolculuk…
Eşleri kırılmış fincanlar, kenarları çatlamış kristal kadehler, açık kalmış bir televizyon, akıp giden görüntüler, unuttuğumuz duygular ve anlatamadığımız hikayeler bir müzede seyirci karşısına çıkıyor.
Annemden Kalan Gül Ağacı Masanın Üzerinde Çaydanlık Beyaz Bir İz Bıraktı, bir hikaye anlatmanın imkansızlığına dair canlı bir tablo.
Sadri Alışık Tiyatro Ödülleri 2024 – “Yardımcı Rolde Yılın En Başarılı Kadın Oyuncusu’’
Direklerarası Tiyatro Ödülleri 2024 – “Yenilikçi Tiyatro’’
İsmet Küntay Tiyatro Ödülleri 2024 – “Yılın En Başarılı Yapımı’
2Dansöz(Trajedi, Dram Tek Perde / 60 dk.) (+13)
Genç oyuncu Sezen Keser çok başarılı. Zor bir rolü üstlenmiş ! Garip bir lehçesi var, sanki Almanya’dan gelen gurbetçi kızlarımız gibi konuşuyor. Ürkek, hüzünlü ve çekingen tavrı oyun boyunca dikkati çekiyor. Aralarda verilen dans sahnelerinin gişe amaçlı olduğu aşikar, ben gereksiz buldum.
Direklerarası Tiyatro Ödülleri 2020 – “Tek Kişilik Performans’’
Afife Jale Tiyatro Ödülleri 2022 – ‘Yılın En Başarılı Kadın Oyuncusu Adayı’’
3Tek Kullanımlık Hikaye (Trajedi, Komedi Tek Perde / 60 dk) (+13)
“Melih, Cevdet ve Orhan; kendi dertlerine Dünya gezegeninin derdini de eklerler. Anlatmaya değer buldukları ortak hikayelerini bizimle paylaşırlar, belki herkesin bir umudu olur diye…” Gülhan Kadim yine mühendis kökenli bir tiyatro insanı, Altıdan Sonra Tiyatro üyesi ve Kumbaracı50’nin Genel Koordinatörlüğü görevini de devam ettirmektedir. Gülhan Kadim’i sahnede görmek ise bambaşka bir tecrübedir. Yine Kumbaracı50’nin Muamma, Biraz Eksik Yaz Gecesi, Biraz Fazla Rüyası, Çemberin Anası, Nihayet Makamı gibi sahnede olan oyunlarında onun oyuncu kimliğine de şahit olabilirsiniz. Yönetmenlik kasını ise aktif olarak birçok proje ile pekiştirmiştir. Tek Kullanımılık Hikaye’den sonra Bir Terennüm ile tekrar bizlere yönetmenliği ile oyuncuları ne kadar rahat ettirdiğini ve potansiyellerini en iyi seviyede kullanabilmelerini sağladığını gösterdi. Bu oyunun eleştirisini değerli Baysan Pamay, Tek Perde Tiyatro için yazmıştı. Keyifle okuyabilirsiniz.
4Monologlar Müzesi ‘’Yuvakimyon’’ (Trajedi, Dram, Deneysel & Absürd / 75 dk.)
Monologlar Müzesi bu defa tarihi Yuvakimyon Rum Kız Lisesi’nin büyüleyici atmosferinde, İstanbul hikayelerine dokunuyor ve seyircileri hem gizemli hem etkileyici bir yolculuğa davet ediyor. Şehrin ortak hafızasında, geçmişin izlerini sürmeye buyrun!
5Mahallemiz Eşrafından (Trajedi, Dram Tek Perde / 50 dk.) (+12)
Bu oyunu adalı bir kızın âşık olma hikâyesi diye kısaca özetleyebiliriz belki. Ancak içinde çok daha fazlasını barındıran bir anlatıya sahip. Dönüp de geçmiş anılarımızı hatırlarken, aralar kopuktur ya hani… İşte öylesine kopukluklar tercih edilmiş anlatıda. Bu sayede, izleyicinin hikâyeyi içselleştirmesi çok daha kolaylaşıyor. Hikayenin odağı olan genç kızın duyguları, bağdaşım kuracağımız türden sade bir dille yazılmış. Bu genç kızın kendine has mizahı, baştan sona seyirciyi diri tutacak kadar samimi ve bağdaştırıcı bir atmosfer yaratıyor.
Direklerarası Tiyatro Ödülleri 2024 – ‘’Umut Veren Genç Kadın Oyuncu’’
6İki Kent Arasında Bir Bar Masasında (Trajedi, Dram 70dk) (+13)
* Bu oyunun 19.09.2024 tarihli seansı, Istanbul Fringe Festival 2024 kapsamında düzenlenmektedir.
Nilay, Derya ve İpek bir bar masasında oturmaktalar. Önlerinde bira şişeleri, bardaklar… Uzun zamandır görüşmeyen üç kız kardeş İpek’in doğum günü için bir aradalar. Babaları öleli ise bugün 6 yıl olmuş. Bu masada bu akşam çok şey konuşulacak. Yaşanmayan yaslar, hayal kırıklıkları, yüzleşmedikleri ne varsa… Bir de hep akıllarında dönen o doğdukları kente dönmek arzusu…
Oyun Anton Çehov’un klasik eseri “Üç Kız Kardeş”ten hareketle yazıldı, üç genç kadını oyunun bıraktığı yerden 4 yıl sonrasına İstanbul’daki bir bar masasına taşıdı. Şimdiyse seyircisini yan masaya kulak vermeye, yeni bir seyir deneyimine çağırıyor.