Amadeus Mozart

Oldukça çılgın ve fütursuz birinin majesteler diyarında sanatçı olduğunu düşünseniz ve bu şımarık çocuğun önemli besteler yaptığını söylesem aklınıza kim gelir?

Ah Mozart! dünyayı hem çok duyan bi o kadar umursamayan şirret yaraların içinden geçtiğinde birden bire olmuş gibi artık büyüdüğünü anladığımız deli çocuk…

Peter Shaffer tarafından kaleme alınan, dünya müzik tarihinin unutulmaz bestecileri Wolfgang Amadeus Mozart ile Antonio Salieri’nin eşsiz hikayesini Usta yönetmen Işıl Kasapoğlu rejisiyle Çolpan İlhan-Sadri Alışık Tiyatrosu ve Piu Entertaiment ortak yapımı ile tiyatroseverlerle buluşturdu.
Başrollerini Selçuk Yöntem (Antonio Salieri) ve Tansu Biçer (Wolfgang Amadeus Mozart)’in paylaştığı, 70 kişilik dev ekibiyle sezonun en çok ses getiren prodüksiyonlarından birisi oldu. Ben, Wolfgang Amadeus Mozart’ı çok hayranı olduğum, sayın Okan Bayülgen canlandırırken izleme fırsatını yakalamış olanlardanım. Okan Bayülgen, Mozart’ı gözlerimizin önünde büyütüyor. Bize Mozart’ı çocuk yaştan beri müzik yapıyor olmasının yeteneğinin çok farkında olmasının getirdiği şımarık veledi kucağımıza atıyor ve Bayülgen ve bizim aramızda tatlı paslaşmalar oluyor. Mozart ile kendimizi bir duayen hissediyoruz ve aynalarımız karşısında büyüleniyoruz. Bu büyü, artık heveslerin sorumluluk kabına sığmadığı o hazin yoksulluk günlerinde bozuluyor. Mozart Mozart olmaktan çıkıyor ve Saliere’ye sadece gözlerimiz değil içimizdeki kıskançlık dürtüsünü de götürerek bakıyoruz fakat o da ne Saliere aslında yine bir dost gibi koruyor Mozart’ı çünkü çaresizce Saliere’nin önünce çırılçıplak olmaya gitmiş Mozart’ın biricik eşi “Constanze Weber” reddediliyor. Ah Constanze, “Özlem Öçalmaz” tüm zarafetiyle adeta perdenin yanı başındaymışız gibi bizi büyüsüyle götürüyor…

Saliere’nin sanata yakıştıramadığı Mozart sonunda Saliere’nin istediği gibi biri oluyor. Babasının ölümünden sonra Mozart, sanatın derinlikleriye karşımıza Koca bir adam olarak çıkıyor. Onun bu hüznü bizim içimizdeki yalnızlığa dokunuyor.  Mozart hem bize hem kendine eşsiz hatıralar bırakıyor.  Filmden ayıran Avangard detayları olması da tiyatronun hakkını veriyor…

Elbette diğer oyunculardan söz etmeden olmaz müzikal ve danslar ile oluşan mizansen, Sofistike kostümlerle adeta bütünsel ve karizmatik bir görsel şölen sunuyordu. Oyuncuların her biri şanslı oldukları kadar profesyonel bakışlarını gözler önüne seriyordu. 

Canım, Okan Bayülgen Mozart’ın şımarıklığının ardındaki perdeyi öyle bir araladı ki zaman zaman kirpiklerimden akan renkler senin gömleğine değdi 🫶

Sanatla kalın ….

Oyunun Künyesi
Yazan: Peter Shaffer
Çeviren: Nüvit Özdoğru
Yöneten: Işıl Kasapoğlu
Dekor: Hakan Dündar
Kostüm: Nalan Alaylı
Işık: Kerem Çetinel
Müzik Direktörü: Volkan Akkoç
Hareket Düzeni: Senem Oluz
Dramaturg: Bilge Su Kasapoğlu
Saç & Makyaj: Neriman Eröz
Yaratıcı Ajans: Happy People Project
Prodüksiyon Şirketi: Anima İstanbul
Fotoğraflar: Serdar Acar / Levent Özdemir
Sahne Tasarım Asistanı: Merve Yörük
Kostüm Tasarım Asistanı: Nadide Çoban
OYUNCULAR
Antonio Salieri: Selçuk Yöntem
Wolfgang Amadeus Mozart: Tansu Biçer
Constanze Weber: Dilan Çiçek Deniz / Özlem Öçalmaz
Baron Gottfried Van Swieten: Coşkun Ülgen
Kont Franz Orsini-Rosenberg: Kevork Türker
1. Venticello: Sabri Özmener
2. Venticello: Yiğit Pakmen
Kont Johann K. Von Strack: Murat Yılmaz
Avusturya Kralı II. Joseph: Cihan Ayhan
Katerine Cavalieri: Ceren Aydın / Ayşenur Ayyıldız / Ecem Arıcasoy
Teresa Salieri: Ela Atilla
Kâhya: Gökay Gökçakıl
Uşak: Numan Direkçi
Aşçı: Kerem Atasavun
KORO
Koro: Nazlı Uğurtaş
Koro: Anıl Önder
Koro: Buğra Uğur
Koro: Uğur Etiler
Koro: Ayşenur Ayyıldız / Ecem Arıcasoy
Koro: Cansın Hazan Bayrak
Koro: Günselin Seda Çetinkaya
Koro: Emre Peynircioğlu / Enes Pektaş
Koro: Mustafa Şahin Dedemen / Metehan Pektaş
Koro: Fatma Mualla Dedemen / İrem Büşra Bayır
Koro: Ceren Aydın
ORKESTRA
Şef: Volkan Akkoç
Piyano: Ozan Zencir
1. Keman: İshak Dursun / Buse Kademli / Selin Vatan / Cansu Durmaz / Beyza Çakır
2. Keman: Ayşegül Akkaya / Yağmur Pelin Turanlı
Viyola: Doğukan Çelikbilek / Tayfun Çelikbilek
Viyolonsel: Yasemin Balçık
Topluluk: Çolpan İlhan & Sadri Alışık Tiyatrosu ve Piu Entertainment
Tür: Trajedi, Dram
Seanslar
Afiş
Hera’nın Kızı
Hera’nın Kızı
Saçlarım dalgalanıyor, rustik pencerelerden görüyorum gülümsememi. O an sıyrılıyorum ne kadar hapishane varsa yeryüzünde. “İşte” diyorum Çıplak şişelerden, didaktik sokak araları. Sanatı ve bu şehri seviyorum…

benzerler

Yorumlar

CEVAP VER

Lütfen yorumunuzu giriniz!
Lütfen isminizi buraya giriniz

Entrik unsur

Yazılan eserin, okuyucuda merak uyandıracak şekilde olması

Okunası yazılar

E-Posta Bülteni Kaydı

Size sitemiz ve tiyatrolar ile ilgili haberler göndermek istiyoruz