Oyun başından itibaren çok güzel bir mizansen ile sunuluyor, sizi çektiği dünyaya daldığınızın farkında olmadan kendinizi oyunun içinde buluyorsunuz. Seyirciyi adapte etme konusunda çok başarılı bir sahneleme mevcut ve bunu deneyimlemek epey keyif verici.
Deniz küçük yaşta abisini kaybetmenin hüznüyle ortaya çıkan içinde yarattığı boşluğunu doldurmak üzere sürdüğü bir hayatı bize anlatıyor. Anlatmak şöyle dursun, hayatına girmiş birçok karakteri de görmemize olanak sağlıyor.
Sahnede devleşen performansıyla göz dolduran bir oyuncu var, uzun zamandır oyunculuğu kelimelere dökmekte zorlanmamıştım. Bazı özel tek kişilik oyunlar aklıma kazınmış durumda, bu da o listeye eklendi.
Ayça Bildik, epey doğal akan oyunda ilk anda verdiği gerçek hissettirecek kadar iyi sergilediği oyunculuğun akabinde, belli bir noktada karakterin hayatını görmemize olanak sağlıyor. Bu aşamada dikkat etmemiz gereken oyuncunun nasıl başarıyla hayatına dokunan karakterlere hayat verdiği oldu.
Bildik başrol karakterin katıldığı atölyelerde, çalıştığı iş yerinde muhatap olduğu birçok başka karaktere de hayat veriyor. Bunu yaparken kostüm ya da dekor kullanmıyor, taklit eder gibi bir havadan uzak, sadece jest ve mimikleri ile mükemmel bir şekilde oynuyor. Kendisine bu anlamda hayran kalmamak elde değil.
Finale doğru artan duygu yoğunluğu ile beraber kendi hissettiklerini seyirciye de işleyen oyuncu, oyun sonunda bize “iyi ki buradayım” dedirtiyor.
Tek kişilik performanslarda oyunu öne çıkaran salt iyi bir metin yeterli olmuyor. İyi bir metin elbette oyunu ortalama üstü yapıyor. Eğer beraberinde sahnelemesi ve oyuncunun meziyeti de iyiyse o oyun için mükemmel bir iş çıkmış diyebiliyoruz. Ben çok da beklentim olmadan gittiğim oyunda hayran bir şekilde ayrıldım. Bu kadar iyi performanslar görmek beni tiyatroya daha çok bağlıyor, empati kurabilme yetimi artırıyor.
Sahnede neredeyse hiç dekorun olmamasıyla beraber ön planda gördüğümüz oyuncunun ders niteliğinde performans sergilemesi, Fuaye alanındaki her şeyin planlanmış olması, oyunun her anında güzel hisler vermesi kayda değer. Toparlarsak “BenDeniz” karakteri sizi güzel bir yolculuğa çıkarıyor. Yönetmen Hakan Emre Ünal’ı, yönetmen yardımcısı olmasının yanında küçük rolüyle yardımcı oyuncu Nadire Eda Kavak’ı ve tüm ekibi kutlarım. Çiçeği burnunda bu oyunun daha büyük sahnelere taşıp, herkese dokunmasını dilerim.
Oyunun Künyesi
Yazan: Ayça Bildik
Yönetmen Yardımcısı: Nadire Eda Kavak
Yöneten: Hakan Emre Ünal
Yapım Asistanı: Zeynep Engin, Onur Can Kaplan
Hareket Tasarımı: Gizem Bilgen
Müzik: Eylül Kavak Öz, Mustafa Öz
Afiş Tasarım: Ethem Onur Bilgiç
Işık Tasarım: Alev Topal
Oynayanlar: Ayça Bildik
Asistanlar: Ceyda Cihan
Topluluk: Sahne Pasaport
Tür:Trajedi & Dram, Karakomedi
Seanslar
Afiş