Bu Cadılar Kaderlerini Yeniden Yazıyor: “Malleus”

Bazen de pattadak giderim. Önceden ekip veya oyun hakkında bilgi toplamadan: Bu sefer de öyle oldu. Tatavla Sahne’de Tiyato Malleus tarafından sahnelenen Malleus isimli oyunu seyrettim. Tek bildiğim Eylül Kasarcı, Aylin Üstün ve Eyşan Kasarcı isimli üç kadın tarafından yazılan yönetilen ve üçünün de rol aldığı bir oyun olduğuydu. Sanırım oyunu seçmekteki tercihlerimden biri yazan-yöneten-oynayanların aynı kişi olmalarına duyduğum meraktı.

Oyun tanıtımı şöyleydi: “Kadın olmak lanetlenmek değil mi sence de?”

Cadıların kendi hikayelerini yeniden yazma umuduyla dolu olduğu bu zamanlarda, Manitaria‘nın kaderi beklenmedik olayların ardında gizlenmekteydi. Cadılardan birinin gizemli kayboluşunun ardındaki sırlar, belki de kraliyetin içindeki bir aşk, cadıların yaşamını ve Malleus çekicinin kaderini sonsuza dek değiştirecek güçteydi. Tanıtımda söz edilen Malleus çekici (Malleus Maleficarum) internet bilgilerine göre 1486 yılında Dominikan Tarikatı rahibi Heinrich Kramer tarafından yazılmış demonoloji literatürünün en ünlü kitabı imiş. Kitabın birinci bölümünde cadıların varlığının anlatılmakta ikinci bölümde büyücülük ve cadılık suçlarının nasıl işlendiği, üçüncü bölümde ise cadılar ve tüm kafirlere karşı dini ve hukuki işlemlerin nasıl yapılacağı ile ilgili uygulamalar gösterilmekte.

Malleus Afis Tekperde.com
Bu Cadılar Kaderlerini Yeniden Yazıyor: "Malleus"

Tanıtımda tasarım sahibinin belirtilmediği kocaman bir kazanın yer aldığı özenilmiş bir sahne tasarımı ve adeta egzotik diyebileceğim kostümler içinde üç oyuncu vardı. İki kız kardeş, kayıp ablaları geri döndüğünde onun bir kurt tarafından kaçırıldığını ve hamile bırakıldığını öğrenirler. Ancak abla bu çocuğu dünyaya getirmek istememektedir. Tanıtımda 95 dakika olarak yazılı oyun yaklaşık 55 dakikada son buldu. Prömiyer gecesi olduğu için bazı teşekkürler yapıldı.

Oyundan sonra dönüşte oyunu kafamda yeniden sahneledim: Acaba üç oyuncudan ayrı bir yönetmen olsaydı oyunun o çok hızlı temposunu düşürüp hikayeyi seyirciye (seyirci koltuğunda oturan bana) daha güzel anlatamaz mıydı? Oyuncuların üçünün de sahnedeki hareketlerini takip edip gerekli düzenlemeleri yapamaz mıydı? Oyun öncesi akış provası sırasında salonun değişik koltuklarına oturup oyuncuların seslerini kontrol edemez miydi? Yine de halen sahnelenen basmakalıp, klişe konulardaki oyunlardan, sulu komedilerden farklı bir konuda emek verip bir oyun sahneledikleri için Tiyatro Malleus ekibine teşekkür eder, başarılar dilerim.

Oyunun Künyesi
Yazan: Eylül Kasarcı, Aylin Üstün, Eyşan Kasarcı
Yöneten: Eylül Kasarcı, Aylin Üstün, Eyşan Kasarcı
Dekor Tasarımı: Nurdan Üstün, Nurcan Kasarcı
Oynayanlar : Eylül Kasarcı, Aylin Üstün, Eyşan Kasarcı
Fotoğraf: Elif Ergin
Afiş Tasarım: @yapayzekiai 
Topluluk: Tiyatro Malleus
Seanslar
Afiş
Baysan Pamay
Baysan Pamay
tiyatroyu sever, tiyatro emekçilerini çok sever

benzerler

Yorumlar

CEVAP VER

Lütfen yorumunuzu giriniz!
Lütfen isminizi buraya giriniz

Haldun Dormen

Sahneye ilk defa Galatasaray Lisesi’nde ortaokul öğrencisi iken çıktı. Robert Koleji'nden mezun oldu. Küçük yaşlarda geçirdiği bir kaza sonucu sol ayağı sakatlandı. Tiyatro eğitimini ABD’de Yale Üniversitesi’nde aldı. 'Papaz Kaçtı' komedisi ile Dormen Tiyatrosu’nu kurdu. Türkiye’de sahnelenen ilk müzikal olarak bilinen 'Sokak Kızı İrma'yı sahneledi. Halkla ilişkiler alanında dünyaca tanınan bir isim olan Betül Mardin ile evlenmiş, sekiz yıl süren bu evliliğinden Ömer adlı bir oğlu dünyaya gelmiştir. Sanatçı hala tv yapımcılığı ve diğer kişisel gelişim dersleri verilmektedir.

Okunası yazılar

E-Posta Bülteni Kaydı

Size sitemiz ve tiyatrolar ile ilgili haberler göndermek istiyoruz