2023 yılı tiyatro sezonunu Studio Oyuncuları oyunuyla açmak benim için büyük şans. Şahika Tekand‘ın yazıp yönettiği oyuna çok büyük merak ve ilgiyle gittim. Çünkü kendisinin yönettiği oyunlar için duyduğum, hem izleyicilerin hem oyuncularının hayal sınırlarını zorlayan, sahnelerinde anlatımı farklı tekniklerle ortaya sunarak biricik ve akılda kalıcı eserler ortaya çıkarttığı yönündeydi. İlk defa Studio Oyuncuları oyunu izledim ve duyduğum şeyleri birebir tecrübe ettim diyebilirim.
Oyuna gelecek olursak, oyun aslında ismini anlatıyor, “Aşınma” hissinin süreçlerini tüm hızına rağmen yavaş yavaş benliğinize işliyor. Hızına rağmen diyorum çünkü oyun 55 dakika ve tek perde fakat 55 dakika 5 dakika gibi akıp geçiyor. Türü trajedi&dram olarak geçse de bireysel olarak deneysel türünü de ekleyebileceğim kendine has bir oyun olmuş.
Yiğit Özşener tek kişilik performansıyla izleyicilerini oyundaki bireysel dünyasının içine davet ediyor. İçine derken gerçekten düşüncelerinin en içine en detayına kadar iniyoruz seyrederken. Bireyin kendi içinde hayatta sorguladıkları ve başına gelenler üzerinden karakterindeki aşınma‘lar, hayatın varlığındaki aşınmalar’ anlatılıyor ve bu anlatım yukarıda bahsettiğim gibi farklı ışık ve dekor teknikleriyle sunuluyor.
Oyun bulmaca gibi sorgularken sorgulatan bir yapısı olduğu aşikar. İnanılmaz dinamik akışta ilerliyor mümkünse zihninizin en açık olduğu dinç bir halinizde gidin. Bir cümleyi sorgulayamadan diğer cümle geliyor sonra diğer cümle sonra bir diğer cümle, andayken sonsuz bir döngüye kapılıyorsunuz. Yakalamaya çalışmak, aşınma’dan takipte kalmaya çalışmak çok eğlenceli ve heyecanlıydı.
Tüm bu hızlı akışa sesi, diksiyonu ve hareketleriyle çok iyi yön veren Yiğit Özşener’e tek kişilik dev kadro listemde çok disiplinli bir yer ayırdım, hayret edilesi bir teknik hayret edilesi bir dinamizm örneği.Tüm akışta duygu yoğunluğu olan anlarda teknik alandan sapmadan karakterin biraz daha duygusal bir yönünü görmek isteyebilirdim, bazı anlar çok mekanik hissettirdi. Fakat oyun da kendi içerisinde aşınmalar doğrultusunda mekanikleşip duygulardan sapabiliyoruz mesajı vermek istemiş olabilir. Herkesin oyun hakkındaki görüşleri ve beğenileri öznel olucaktır tahminimce. Çok deneysel, çok mantık sarmalı içeren bir o kadar da çok soyut kalabilecek anları yaratan niş bir oyun. Oyun, bitişinde bile sizi etkisinden hemen çıkarmıyor. Hayatınıza, özellikle tanıdıklarınızla izlemeye gidip çıkışında soru işaretlerinizi münakaşa edebileceğiz bir alan açıyor. Tiyatroyu, sahneyi, oyuncuyu, düz duran dekorları birçok farklı açıdan görmek ve deneyimlemek isteyen herkese çok öneririm.
Oyunun Künyesi Yazan ve Yöneten: Şahika Tekand Sahne Tasarımı: Esat Tekand Yönetmen Yardımcıları: Verda Habif , Gözde Kesgin, Nilgün Kurtar Prodüksiyon Amiri: Murat Ersan Uygulayıcı Yapımcı: Duygu Bayram Oyuncu: Yiğit Özşener Işık Masası Oyuncuları: Nilgün Kurtar, Verda Habif , Altay İcimsoy, Gözde Kesgin Oyunda kullanılan müzikli komutlar, Zeynep Gedizlioğlu bestelerinden alıntılanmıştır. Topluluk: Studio Oyuncuları Tür: Trajedi & Dram Seanslar Afiş
Ben de izlemiştim bu oyunu ve hala etkisindeyim 🙂 Oyunla ilgili her düşünüşünüzde başka bir anlam çıkartabiliyorsunuz ki siz de çok güzel özetlemişsiniz bunu.