Görsel Hazza Doyuyacak Oyun : Balina

Oyun ilk andan itibaren bizi sahnede karşılayan Enis Arıkan ile başlıyor. Kendisinin bulunduğu alanda ihtişamlı bir görüntü var.  İlk izlenim olarak görsel manada epey haz verici duruyor.
Bir baba ile kızının tekrar kavuşmasıyla beraber geçen sürede duyulan pişmanlıklar ve kırılan önyargıları görüyoruz. Başrol karakterimizin aslında partnerinin ölümüyle beraber düştüğü dipsiz kuyuda gösterdiği duygusal çaba da bir yandan öne çıkıyor.

Oyunun hazır olmadığı hissi bana çok fazla geçti. Metin dram üzerine kuruluyken oyunun duygusal anlamda bu kadar yapay kalması beni biraz şaşırttı. Sanırım bu tiyatral süreç reji tarafında eksik kalmış. Oyunda yeterli bulduğum, güzel gelen tek kısım ışık ve dekoru barındıran sahne tasarımıydı.

“Yutmak”taki başarısıyla tanıdığımız ve benim nezdimde “Sığınak” ile beraber çıtayı iyice yükselten oyunun yönetmeni İbrahim Çiçek bu oyunların referansıyla Balina’dan daha iyisini istememize sebepti belki de.

Enis Arıkan için öncelikle aklımda kalan, konuşurken cümleleri çok yuvarlıyordu, bu yüzden söylediklerini anlamakta güçlük çektim. Emine Evirgen’in ise oyun ile bağı kopuktu. Doğallıktan uzak şekilde rol yaptığının farkında olduğum anlar beni oyundan uzaklaştırdı.

Oyunun her anında etkilenmek üzere hazırdım, fakat sahnelemede eksikler gördüm. Oyuncuların birbirleriyle olan bağı ise tam oturmamış. Hepsi tek başına performanslarını gerçekleştiriyorlar yine de aralarındaki bağ seyirciye yansımıyor. Oyuncuların başarısıyla ilgili de bir şüphe yok aslında. Yağız Can Konyalı’ya daha önce seyrettiğim “Sesin Resmi” isimli oyunda hayranlık duymuştum. Bu oyunda da kendisi yetersiz değil. Zaten oyuncuların oyun için yetersiz olmadığını düşünüyorum. Hatta Helin Kandemir performansıyla ileride tiyatro sahnesinde iyi yerlere geleceğine ve ödüller kazanacağına dair sağlam bir mesaj veriyor. Fakat gel gelelim böyle iyi oyunculuklara karşı ekibin arasında bir uyum yok. Sanki hepsi tek başına prova yapmış hissi yaratıyor.

Toparlamak gerekirse uzun zamandır beğenmediğim bir oyun olmamıştı, maalesef yetersiz buldum. Yine de kötümser değilim, zaman içinde toparlayabileceklerini düşünüyorum. Belki biraz daha sahnelenmesine ve prova edilmesine ihtiyaç vardır. Tüm bu olumsuzluklara rağmen büyük yapım olduğunu sahne tasarımı ile zaten gösteriyor. İhtiyacı olan, bu görsel şöleni sahne performansları ile taçlandırmak olacaktır.

Oyunun Künyesi
Yazan : Samuel D. Hunter
Yöneten : İbrahim Çiçek
Oyuncular
Enis Arıkan
Şebnem Bozoklu
Yağız Can Konyalı
Helin Kandemir
Emine Evirgen
Çeviren : Balım Kar
Dekor Tasarım : Günsu Sarı
Işık Tasarım : Yakup Çartık
Kostüm Tasarım : Nihal Kaplangı
Müzik : Ömer Sarıgedik
Fotoğraf : Ayşegül Karacan
Afiş Tasarım : Berkcan Okar
Yapımcılar : Zorlu PSM, Craft, Free Stage
Yürütücü Yapımcı : Cenk Suyabatmaz
Uygulayıcı Yapımcı : Omnia Yapım
Omnia Yapım Koordinatörleri : Ayşegül Beyazdağ, Başak Saygılı
Zorlu PSM Yapım Koordinatörleri : Cansu Kurada, Şevval Çakır
Prodüksiyon Amiri : Merve Akgül
Yardımcı Yönetmen : Egemen Cıgal
Reji Asistanları : Ada Bıkım, Aslı Sancar, Ayşe Özce Çınar, Faik Eriten, Nazlı Ocakcı, Sanem Adar
Vücut Tasarımı Uygulama :** Savaş Özdemir
Plastik Makyaj : Murat Polat
Kostüm Tasarım Asistanı : Serna Akaçça
Dekor Tasarım Asistanı : Aylin Kutku
Dekor Tasarım Uygulama : Kibele Dekor
Teaser Yönetmeni : Olgu Baran Kubilay
Teaser Görüntü Yönetmeni : Baturhan Kitay
Teaser Set Ekibi : Habib Emen, Ömer Usta, Recep Emen, Fikret Sağlam, Burak Çelebi
Teaser Işık Ekibi : Sadık Say, Hakan Durukan, Sinan Bayrak, Barış Sağır, Yusuf Say
Teaser Yapım Asistanları : Barış Kahraman, Halil Çoban
Fotoğraf : Ayşegül Karacan
Zorlu PSM Genel Müdür : Filiz Ova
Zorlu PSM Genel Müdür Yardımcısı : Levent Dokuzer
Zorlu PSM Programlama : Nazlı Akçığ, Cansu Kurada, Şevval Çakır
Zorlu PSM Pazarlama : Gözde Tekay, Buket Aybek, Büşra Nur Tolan,
Zorlu PSM İş Geliştirme Grup Müdürü : Merve Karaçöl
Zorlu PSM Biletleme : Fatih Mahmut Bulut, Yasin Yıldırım
Zorlu PSM Kurumsal İletişim : Cem Doğançay, Nur Ertan
Zorlu PSM Sponsorluk : Billur Taşkın, Cansu Coşkun
Zorlu PSM Prodüksiyon : Cevher Müftüoğlu, Ali Korcan Dönmezer, Arzu Büyükuğur, Yaren Şen, Eda Soğancı, Burak Şengül, Mebruke Eraslan, Yadigar Sevinçer, Engin Duymaç, Fatih Yücelli, Tugay Tan, Abdullah Adaşlık, Hakan Kılıç, Orhan Karayaka, Yavuz Tuna, Hasan Yanık, Erdem Karaçoban, Emre Atik, Adem Ateş, Emre Artan
Zorlu PSM Kayıt Teknisyeni : Serkan Aykut Kargacı
Zorlu PSM Operasyon : Ali Alioğlu, Emre Öztürk Burç Çırpan, Muzaffer Günhan, Sena Çenkoğlu, İrem Bağcı, Melis Koçel, Ceylan Avcı, İlkcan Karataç, Yağız Yiğit, Serdar Karaman, Ulya Kutal, Rana Önder
Zorlu PSM Finans : Hakan Selçuk Nalbant, Vildan Şahin, Nurcan Çekemci
Kreatif Ajans: Based İstanbul
Craft Muhasebe : Burçak Akışoğlu
Craft İdari İşler : Ayşegül Aydın
Değerli işbirliğiyle : Ahmet Faik Karanis
Topluluk: Zorlu PSM & Freestage
Tür: Trajedi, Dram
Seanslar
Afiş
uğur savaş
uğur savaş
Tiyatro oyunlarını yorumluyorum.🎭

içerik ekle

sitemizde yayınlanmasını istediğin haber, eleştiri ve değerlendirme yazılarını kolaylıkla yayınlayabilirsin

benzerler

Yorumlar

CEVAP VER

Lütfen yorumunuzu giriniz!
Lütfen isminizi buraya giriniz

Okunası yazılar

E-Posta Bülteni Kaydı

Size sitemiz ve tiyatrolar ile ilgili haberler göndermek istiyoruz