Konu: Alan Kadıköy

Ölüyor Mu Ne? – Studio Oyuncuları

Zeus'un mutlak hakimiyeti ve kendini merkeze alan tutumu sahne üzerinde ortada, tam spotların altına denk gelen alana konumlandırılan sandalye ile betimlenmiş. Sandalyenin/tahtın tamir gerektiren durumunda bile oradan kalkamayan, sandalyeye/tahta minimal de olsa temas eden Zeus'un saplantılı bağlılığı ziyadesiyle ironik ve acıklı bir tablo sunmakta. 

Bahar Noktası – Zarkanat

Oyun başladığı an itibarıyla sıra dışı olacağı mesajını çok net veriyor ve hiç beklentinin altında bırakmadan ilerliyor. Böyle oyunları deneyimlemek kişisel anlamda bende yeni pencereler açıyor, o yüzden bu taraftan bakınca epey...

Istırap Korosu – Bam

Bam’ın ilk oyunu “Sen İstanbul’dan Daha Güzelsin” gibi bir şaheser ile tanıdığım ve adından epey söz ettiren, Türk tiyatrosunun güçlü kalemlerinden Murat Mahmutyazıcıoğlu’nun yazıp aynı zamanda yönettiği “Istırap Korosu” da beni şaşırtmadı...

Tiyatro Eleştirmenleri Birliği’nin 31. Tiyatro Ödülleri’nde adaylar açıklandı

Tiyatro alanında eleştiri disiplininin geliştirilmesi için faaliyet gösteren Tiyatro Eleştirmenleri Birliği’nin Tiyatro Ödülleri, bu yıl 31. kez sahiplerini bulacak. Sonuçlar 20 Eylül günü, jürinin gerekçeli kararları eşliğinde açıklanacak; ödül töreni ise 30 Eylül’de Alan...

Kayıp Adımlar – Alan Kadıköy’ün İlk Prodüksiyonu

Oyun, Alan Kadıköy’ün fuayesinde başladı, hayali bir tren garındaki koşturanlar, bagaj arabaları, veda sahneleri, sonra merdivenlerden üst balkona çıkıyorsunuz. Alan Kadıköy sahnesi bir tren garına dönüşmüş, yerde uyuklayan berduşlar, banklarda oturanlar, karşılanmayı bekleyenler, veda edenler, edemeyenler, kavuşup ayrılanlar, gidemeyip kalanlar, her birinin ayrı hikayesi var. Bu bakımdan karakterleri takip ederken yoruluyorsunuz, son 40 dakikada sahnedeki oturma düzeni eski haline geliyor ve seyirciler koltuklarda oturarak garın birbirine bağladığı insanların hikayelerine şahit oluyor.

okumaya değer