Peer Gynt Düzenleniyor

Peer Gynt, Norveçli yazar Henrik İbsen tarafından 1867’da manzum şekilde yazılan 5 perdelik oyundur. 

Par tiyatro bize Peer Gynt’ü düşük bütçeli bir kumpanyanın elindeki imkanlar ile düzenlemesi şeklinde sunuyor. 

Ekip olarak birbirlerini oldukça iyi tanıyor olmaları ve oyuna hâkimiyetlerinden ötürü oyunda oldukça komik doğaçlama anlar ortaya çıkıyor. Oyunu uyarlayan, yöneten, müzikleri besteleyen ve oyuncuları arasında yer alan Batuhan Gelener gerçekten ortaya çok eğlenceli bir iş çıkartmış olmasının yanısıra Peer karakterine hayat veren Bora Akın haricinde her oyuncu oyun içerisinde birden fazla karakteri canlandırıyor ve bu oyunu farklı bir yönden de çok komik kılıyor. Oyuncular birbirinden yetenekli ve  hepsi iki perde boyunca dikkatinizi oyunda tutup, kendilerini izletiyor. Cringe olmadan gülebiliyor ve Peer’in kendi yalanları arasında kendini bulmaya çalışması ile Z kuşağı olarak kendi arayışlarımızı bağdaştırabiliyoruz. 

Oyun Norveç mitolojisine ve geleneklerine hâkim değilseniz anlamayacağınız -ki çoğumuz değiliz- küçük detaylar bulundurması dikkatimi çekti. Bu noktada da kumpanyamızın oyununda seyirciye mesajlar verdiğini araştırdığımda öğrendim.

5 perdelik oyunu 2 perdeye indirebilmeleri çok etkileyici ama oyunu 2 kere izlememe rağmen maalesef ki bazı sahnelerin sonları hala havada kalıyor bende, Peer’in diğer sahneye nasıl geçtiğini anlayamadım. Fakat bu iki noktanın gerçekten birer nokta gibi olduğunu ve seyir zevkini bozacak şeyler olduğunu düşünmüyorum. 

Batuhan Gelener Tekperde.com
Peer Gynt Düzenleniyor Yönetmen, Batuhan Gelener
Oyun Spoileri
Oyunun başında karakterlerle birlikte gülüp onlarla, Peer ile bağ kuruyor ve sonrasında başlarına gelen Aase’nin ölmesi, Cin kralın fakir oluşu gibi üzücü şeylere onlarla birlikte üzülüyoruz. Bu yönüyle seyircilerin hepsine aynı hissiyatı uyandırıp herkesin bir araya geldiği bir enerji oluşturuyor.

Peer’in Anitra‘nın düğününe giderken karşılaştığı zorbaları arasında Egemen Topçu’nun arkasını dönüp, Can Çelik’in alnından öperken söylediği söz (aşırı komik bir andı) fakat ben duyamadım.

Peer Gynt’ün peygamber olduğu ve kendisine biat eden kadın ile at üstünde kaçtığı sırada, Alperen Aldanmaz’ın oynadığı kadının Peer’in yüzüklerini çalarken Peer’in onun memesini elliyor olduğu detayı çok komik olucak iken arka koltuklardan görünmüyor.

Bahsettiğim bana göre sonu havada kalan sahneler ise Peer’in kendilerine birlikte olmak için 3 tane cin çağıran kadınlar ile birlikte olduktan sonra nasıl Cin Prenses ile karşılaştığı ve Cinlerin en son onu dövmeye hazırlanırken nasıl onların elinden kurtulduğu oldu.

İzleyen arkadaşlarım sizce ‘yeniden dökme‘ işlemi yerinde bir ceza mı? Eğer öyle ise kaderimize razı olmadığımız için yeniden dökülmeli miyiz?

Oyunun Künyesi
Oyuncular: Alperen Aldanmaz, Bekirhan Ak, Bora Akın, 
Can Çelik, Egemen Topcu, Batuhan Gelener
Yazar: Henrik İbsen
Uyarlayan/Yönetmen/Müzik: Batuhan Gelener
Yardımcı Yönetmen: Ekin Kıvanç Kavurma, Fırat Kırca
Kostüm Tasarım: Elanur Yıldız, İnci Oğuz,
Öykü Çakmak
Afiş Tasarım: Aytuğ Erdil
Işık Operatörü: Ege Erkal
Sahne Amiri: Uğur Yıldız
Süre: 2 Perde / 120 dak
Topluluk: Par Tiyatro
Seanslar
Afiş
Medea'nın Kızı
Medea'nın Kızı
Ben Medea'nın kızıyım çünkü gururunu ve onurunu her şeyden üstün tutan o kadından geliyor olmalıyım. Tiyatro bölümü öğrencisiyim. Amacım günümüz gençlerine oyuna gitmeden önce veya oyun seçerken açıp bakabilecekleri bir kaynak oluşturmak. Eleştirilerimi yazarken bazen fazla detaycı olabiliyorum ve bundan çekinmiyorum, bizler seyirci olarak her oyunu beğensek de beğenmesek de sürü psikolojisi ile her oyunu alkışladığımız için düşüncelerimizin onlara ulaşmadığını görüyorum bundan dolayı detaylı eleştiriler yazmanın büyük fark yaratacağına inanıyorum.

benzerler

Yorumlar

CEVAP VER

Lütfen yorumunuzu giriniz!
Lütfen isminizi buraya giriniz

Afife Jale

Sahneye çıkan İlk Türk kadın oyuncudur. 'Yamalar' adlı oyunda, Emel rolü ile ilk kez sahneye çıktı. Asıl ismi Afife olan sanatçı, bu oyunda 'Jale' takma ismini kullanmış ve daha sonraları Afife Jale adıyla anılmaya başlanmıştır. Tiyatro kursları için açılan sınavı kazandı. Müslüman kadınların sahneye çıkmasının yasak olduğu dönemde, Darülbedayi (konservatuvar olarak açıldıktan sonra okul tanımından çıkıp bir tiyatro topluluğuna dönüşen; halen İstanbul Şehir Tiyatroları adıyla varlığını sürdüren sanat kurumu), Müslüman kadınların sadece kadınlara özel gösterilerde oynayacakları gerekçesiyle bünyesine almıştı. 1997’den beri sanatçının anısına Yapı Kredi tarafından 'Afife Tiyatro Ödülleri' düzenlenmektedir. Son yıllarını yatırıldığı Bakırköy Ruh ve Sinir Hastalıkları Hastanesi'nde geçirdi ve orada vefat etti.

Okunası yazılar

E-Posta Bülteni Kaydı

Size sitemiz ve tiyatrolar ile ilgili haberler göndermek istiyoruz