Ben 1 nisan 2023 tarihinde (Savaş Dinçel’in doğum günüydü) seyrettim oyunu, bu hafta tekrar seyredeceğim, kısmet olursa gelecek sezon da seyretmeye devam.
Hepimizin bildiği şeyleri söyleyen ancak söyledikleri içimize işleyen bir metin…
Sizi 2003-2004 sezonunda Yaprak Dökümü oyununda Ali Rıza Bey rolünde seyreden şanslı seyircilerden biri olarak ve hoşunuza gideceğini söylediğiniz için teşekkürler Yazar Savaş Dinçel,
Fevkaladenin fevkinde bir sahne tasarımı…
20 sene önceki oyun için yaptığınız maket resmini paylaştığım ve 2022-2023 sezonunda yine unutamayacağım sahne tasarımınızla Barış Dinçel,
Oyunculukta adeta birbirleri ile yarışan iki oyuncu…
Evdeki adamı canlandıran Gün Koper ile gelen adamı canlandıran Ali Yoğurtçuoğlu…
Eser ilk kez İstanbul Belediyesi Şehir Tiyatroları’nın 2001-2002 sezonunda Savaş Dinçel’in yönetmenliğinde sergilenmiş ve oyunda evdeki adamı Avni Yalçın, gelen adamı ise Naşit Özcan canlandırmıştı.
Şöyle bitirmiş Savaş Dinçel oyun broşüründeki tanıtım yazısını:
“UÇURTMANIN KUYRUĞU” izlerken kendine birazcık pay çıkarıp hafifçe tebessüm eden sevgili seyircilere adanmıştır.
Küçükken Sarıyer’de çok uçurtma uçurdum, o zamanlar şimdiki gibi hazır satılmazdı, çıtalar kestirilir, kırmızı beyaz rulo kağıtlar beyaz tutkal ile iskeletin üzerine kaplanır, sonra kuyruk yapılıp takılır, sonra da adeta merasimle uçurtma uçurmaya gidilirdi.
O günlerden bu günlere geçen zaman benim hayatım, işte sahnede evdeki adamı seyrederken iyi ki yapmışım, uçurtmanın kuyruğundaki kadar serbest olmasa bile yine de kendimi kısıtlamaktan vazgeçmişim dedim içimden, hiç olmazsa son yirmi beş senede fark etmişim bunları.
İşte tiyatronun gücü, olanı hatırlatıyor, olması gerekeni fısıldıyor.
Gün Koper’i Şehir Tiyatroları’nın Binali ile Temur, Bozuk Düzen oyunları ile tanıdım, Bozuk Düzen oyununda 24 yaşında idi ama evin küçük oğlu Ömer olarak 16 yaşında olmuştu. Her iki oyununda da çok başarılı bulmuştum. Uçurtmanın Kuyruğu oyunun da yine çok başarılı. Babasının ölümünden sonra geçen sekiz senede tükettiği yaşama son vermek isteyen adamı oynamıyor adeta yaşıyor bana göre.
Ali Yoğurtçuoğlu’nu ilk defa 2018-2019 sezonunda No Act Sahne’de sahnelenen Red Light Kışı isimli oyunda tanıdım, sahneye çok yakışmıştı, oyun arkadaşları ise Ayşecan Tatari ve Gün Koper’di. Uçurtmanın Kuyruğu’nda eve gelen yabancıyı büyük bir samimiyetle oynuyor, mimikler ve beden hareketleri olarak ikna ediciliği harika.
Okuması bile çok zevkli bir metni sahne üzerinde ete kemiğe dönüştüren yönetmen Barış Dinçel ile seyircinin sahnenin dışına gözünün kaymasına bile izin vermeyen performansları ile oyuncular Gün Koper, Ali Yoğurtçuoğlu’nu oyundan sonra tebrik etmeğe gittiğimde günün sürprizini yaşadım. Sayın Macit Koper gelmişti, akşama oğlunu seyredecekti.
Oyun sonrası eve dönerken, her zaman yaptığım gibi kendimi oyun karakterlerinin yerine koymak istedim, ama sadece evdeki adam olabildim, eve gelen adam karakteri olmayı beceremedim.
GİDİNİZ; GÖRÜNÜZ…
Oyunun Künyesi YAZAN:SAVAŞ DİNÇEL YÖNETEN:BARIŞ DİNÇEL MÜZİK VE EFEKT TASARIMI: EMRAH CAN YAYLI DEKOR TASARIMI: BARIŞ DİNÇEL KOSTÜM TASARIMI: GAMZE KUŞ IŞIK TASARIMI: OSMAN AKTAN YARDIMCI YÖNETMEN: HÜSEYİN TUNCEL YÖNETMEN YARDIMCILARI: GÖZDE İPEK KÖSE, GİZEM AKKUŞ SÜRE: 110 Dk. / İki Perde OYUNCULAR: ALİ YOĞURTÇUOĞLU, GÜN KOPER Topluluk: İBB Şehir Tiyatroları Tür: Komedi Seanslar Afiş