Umut Kaygısız

Varmam gereken en doğru adresin, kendi kültürüme ait öyküler olduğunu keşfettiğimden beri, iyi bir anlatıcıya sahip tüm edebi içerikleri ve sanat kollarını keyifle takip ediyorum. Tiyatro benim için; yazmanın, konuşmanın, canlandırmanın ve hatta susmanın bile bir fazlası.

Kumpanya – Tiyatro Peron

Hayır, öyle bir şey değil yalnızlık. Kocaman, ıssız ve derin. Değil. Arkadaşım yok, deyip kenara çekilmek gibi ya da sevecek birini bulamayıp sevilmemekten dert yanmak gibi hiç değil. Yarına dair hayal kuramamak,...

Tomris – Oda Tiyatrosu

Bağışlanabilir olmaktansa, bağışlanamaz bir şey yapmayı tercih ederim. Hayır. Öfke meselesi değil bu. Benliğimden dışarı bir şeyin çıkmasına müsaade edecek olsam, piyango öfkeye vurana kadar, ooo... İlla ki hafifletici neden arayanlar için...

Gergedanlar – Tiyatro Peron

Eugène Ionesco’nun tiyatro tarihine damga vuran eseri Gergedanlar’ın İzmir’de sahneleniyor olması, heyecanlanmak için başlı başına bir neden bana göre. Üstelik oyunun, Ant Aksan yönetmenliğinde ve Tiyatro Peron’un yenilenmiş kadrosuyla perde açması, merakımı en üst seviyeye çıkarmıştı. Kolay mı? Absürt tiyatronun...

Bana Kimse Ne Olduğunu Anlatmadı

Düşüne düşüne buluyor insan, önemsiz gözükenin içinde gizli olanı. Hani kafa patlatmaya gerek duymadan tüketiyoruz ya saatleri, günleri, ayları, yılları… Hayat kelimesinin içine sıkıştırılmış rutinleri mecburiyet sanmak, olağanüstü bir konfor alanı yaratmışken,...

Sevgili Arsız Ölüm: Dirmit

Kır gönlünün zinciriniNeşe mutluluklar bizim olsun Senin benim olsun, bizim olsunUnut acıları dünün olsunGün bugündür bugünNe dün ne yarınSev gönülden bu hayatSev bizim olsun “Büyülü gerçekçilik” akımının edebiyatımızdaki eşsiz örneklerinden birinin Sevgili Arsız Ölüm...

Karşınızda “Amadeus”

Tarihin perdesi çekilmemiş büyük pencerelerinden bir tanesidir Wolfgang Amadeus Mozart. Onun besteleri kolayca bozar ruhumuzun ezberlerini. Keşfedilmemiş olanın, aslında benliğimizin dört duvarına hapsolmuş eskinin bir yorumu ve hissedilir hali olduğunu kolayca fark...

Timsah Ateşi

“Bir gün, bir yerde...” deyince, pekâlâ her şeyden soyutlanmış bir masal örtüsünün altına gizlenerek başlayabilir hikâye. Nedenlerin peşini bırakmak, bize ezberletilenleri göğüs kafesimizden söküp atmaktan farksız. Yarını düşünmeden, geçmişle yumruklaşmayı bırakarak elinden...

Umut Kaygısız

Varmam gereken en doğru adresin, kendi kültürüme ait öyküler olduğunu keşfettiğimden beri, iyi bir anlatıcıya sahip tüm edebi içerikleri ve sanat kollarını keyifle takip ediyorum. Tiyatro benim için; yazmanın, konuşmanın, canlandırmanın ve hatta susmanın bile bir fazlası.

içerik ekle

sitemizde yayınlanmasını istediğin haber, eleştiri ve değerlendirme yazılarını kolaylıkla yayınlayabilirsin